Venera u Biku {horoskop 20.jun – 5.jul 2017}: YOU smell like LOVE!




Mit o Veneri Afroditi



Prema Hesiodu, od koga potiče najstarija priča o rođenju Afrodite, ona se pojavila iz morske pene (afros), koja se podigla kada je pobunjeni Kronos uzburkao more, bacivši u njega odsečene Uranove genitalije. Laki dah zapadnog vetra nosio je morskom pučinom njenu ljupku figuru, koja je stajala na ljušturi školjke, sve dok se ista nije nasukala na obale Kipra. Tamo su Afroditu pozdravile Hore, božanske zaštitnice prirode, koje su zbog njenih cikličnih životodavnih pljuskova bile poistovećene sa godišnjim dobima. Pri svakom Afroditinom koraku, sveža zelena trava nicala je pod njenim stopalima, a Horama su se pridružili i drugi Afroditini pratioci, Eros (Ljubav) i Himeros (Ljubavna čežnja), da prate novu boginju na skup besmrtnika. Prema Homeru, kako bi koji ugledao Afroditu, svaki od bogova je poželeo u svom srcu da je uzme za ženu i odvede u svoje boravište („New Larousse Encyclopedia of Mythology“, 1971). Bilo je mnogo i smrtnika i bogova kojima se ispunila želja da vode ljubav sa Boginjom. Mada se, prema kasnijim pričama, udala za Hefesta, on je nikada nije posedovao, a priče o Gracijama koje su je kupale i mazale uljem besmrtnosti, podsećaju nas da je ona obnavljala svoje devičanstvo („Woman’s Mysteries: The Virgin Goddess“, E.Harding).

Arhetipska ženska energija Afrodite takođe se deli na trojstvo u kojem se ona naziva imenima: Afrodita Pandemos, Afrodita Uranija i Apostrofija – što je zapravo gruba podela na sedište, egzaltaciju i pad/izgon Venere. U „Gozbi“ Platon pravi jasnu razliku između „čulne ljubavi“ (koju predstavlja Afrodita Pandemos) i idealizovane ili platonske ljubavi koju predstavlja Afrodita Uranija (u prevodu: „nebeska ljubav“). Treći vid ljubavi, Apostrofija, prevodi se kao ona „koja odbija od sebe“ (tamna strana Afrodite) – koja  nas uvodi u bolno iskustvo odbijanja i gubitaka u ljubavi, ali i proces (duhovnog) učenja koji se odnosi na prolaznu prirodu ljubavi. Kao boginja žalosti, ona oplakuje svake godine smrt svog mladog ljubavnika Adonisa, ali u svom bolu i patnji, dolazi do spoznaje da je ljubav nemoguće posedovati. Ljubav i strast su po svojoj pravoj prirodi: nepostojane. I pored saznanja o prolaznoj prirodi ovozemaljske ljubavi, Venera Afrodita je u stanju da povećanim intenzitetom izrazi ekstazu blaženstva božanske ljubavi, koja rađa i obnavlja živote. Afrodita simbolički predstavlja suštu suštinu ženske prirode kao ljubavi i željenosti. „Budi impuls života, koristeći moć svoje božanske lepote i magnetske privlačnosti ljubavi“. Venera Afrodita stoji u središtu mandale ženskog izraza kao „centar ličnosti, neka vrsta središnje tačke psihe, sa kojom je sve povezano, pomoću koje je sve uređeno i koja je sama po sebi izvor energije.“ („Mandala Symbolism“, Jung)

Boginja ljubavi pobuđivanjem seksualnosti iznova stvara život, pokreće reproduktivnu energiju. Ljubavni podsticaj ispoljava se kao magnetska privlačnost, kroz neodoljivo atraktivnu moć njene božanske lepote. Pošto je Afrodita izvor sveukupne reproduktivne energije u kosmosu, Empedokle je naziva „životodavnom“.

Kasnije, u staroj Grčkoj, Afroditi su priznati uglavnom samo njeni spoljašnji atributi: ljubav i erotska želja. Njena uloga kao boginje plodnosti i „provobitne majke svog neprestanog stvaranja“ (The Cult of the Mother Goddess, E.O.James, 1959) bila je potisnuta i zaboravljena. To je imalo za posledicu da je suština Afrodite, u njenom patrijarhalnom obličju, bila filtrirana i iskrivljena, te je jednostavno postala „privlačna i lepa žena“, kojoj se negira (odbacuje) svaka veza sa izražavanjem ciklične plodnosti i transformacionim principima prirode – koja POSTOJI... 

Walt Whitman (Venus in Taurus)


Naša draga Afrodita Pandemos, na tronu svog carstva, iako se krunisala još 6.juna, tek od danas (20.jun) proglašava vanredno harmoničnog stanje na sastanku galaktičkih ambasadora! Nije odustala od happy enda. Ćeraćemo se mi još! Langsam aber sicher – njen moto. Vreme je ionako relativan pojam, a što je brzo to je i kuso – tvrdi zaostavština narodnih mudrosti naših predaka. Tu je da nas podseti koliko zapravo vredimo i da spuštanje kriterijuma kojem neretko pribegavamo nije uvek stvar samo hipertolerancije ili empatije, već ponekad: samog nedostatka samopoštovanja! Tu je i da nam pomogne da odlučno dignemo ruke od apsurdnih krvoprolića sa pripadnicima „jačeg pola“, i što je najvažnije da PODRŽI ŽENU – to čudesno biće bez kog se ne može. Zbogom čergo mizoginičara! Embrace your inner GIRL! – poručuje nam i Eve Ensler.

Venera u Biku, gospođica na visokoj funkciji, zahteva konkretne rezultate svog posvećenog ljubavnog truda, a i jada. Neka miokardijanska pitanja nužno moraju biti rešena. Zemlja se mora okopati i najplodnije ruže posaditi! Čuli ste za Katarinu de Mediči? Ženu koja je smatrana zaslužnom za opstanak Francuske, bar do Bartolomejske noći, i jednu od najupornijih i najsnažnijih kraljica (jedne tadašnje države u Evropi)? Kako istorijski spisi kažu: znala je šta hoće i kako to da dobije, ali i da se suoči sa posledicama svojih postupaka. Na stranu njenih političkih moći, poznatija nam je kao pokroviteljka umetnosti (posebno je volela arhitekturu), ali i po štiklama! Oh, nije vam poznato, a imate bar pet pari italijanskih salonki koje negujete skupocenim pomadama, više nego kožu svog lica? Valja nešto novo i naučiti. Venera je u sedištu, molim lepo, it’s all about fashion baby – taman ribali pločice u kupatilu! Može to i sa malo karmina na usnama... ne treba vam konkretni povod.  


Zahvaljujući hrabrosti Katarine de Mediči (Venere u Biku), muškarci su kapitulirali u ratu za štikle. Elegantno im je preotela ovaj modni detalj, posadila prvu semenku industrijskog nepresušnog procvata, inicirajući maničnu opsesiju „keri bredšo“ kupoholičarki, koja traje i dan danas. Po legendi, prve cipele sa visokom potpeticom pojavile su se tokom 15.veka zbog udobnijeg jahanja; no vremenom su postale stilska pojava tj. obavezna muška obuća po dvorovima (krajem 16.veka muškarci su nosili potpetice od 6-9cm). Prve ženske štikle naručila je od obućara 1533. baš Katarina de Mediči, kako je bila niska, a udaja za francuskog prestolonaslednika se bližila. Na svom venčanju graciozno se pojavila na visokim potpeticama, što je bio prilično buntovan i gotovo feministički podvig za njeno vreme; mini atak na muškarce i suptilan pokušaj izjednačavanja sa njima. Opčinila je sve prisutne, naročito mužjake, a to je i uticalo da sami polako počnu da izbacuju iz cipelarnika svoje štikle. Jer Afroditi bolje stoje! Katarina je na neki način postala ikona stila udarajući temelje nove mode, koja se ubrzo proširila u svim aristokratskim krugovima i izvan Francuske (pretežno je kuga krenula putem sklapanih brakova članova kraljevske porodica sa drugim iz Evrope).

No, Venera u Biku nije baš zaluđenik za salonkama ili komadima lepim samo na oko. Pomamu jeste inicirala, ali je ostavila drugim Venerama više „prostora“ da joj robuju. Fasadna lepota je njoj sekundardna, iako teži da je spoji sa unutrašnjom. Nema ni odricanja, ali se znaju prioriteti. Mora se osećati samozadovoljno i najpre ugodno u hramu svog bića, onom datom od Majke Prirode, koje ne voli previše da skrnavi. Uostalom, boginje su u umetnosti (u slikarstvu, skulpturi) prikazivane uvek bez nakita – one su savršenstvo same po sebi. Ukrasi, za njih bespotrebni, bi simbolično sugerisali da to nisu (ili da je reč o ženi-smrtnici), te su u kontekstu nečeg pežorativnog. Koža je naš najveći organ, te Venera u Biku nije raspoložena da je guli sa peta i doprinosi bolnom tetoviranju žuljeva, dok se usiljeno smeška na kakvom piru, poze radi. Zarad prvog utiska možda stisne zube, ali u budžak-torbi se zasigurno onda može pronaći i mini „prva pomoć“ (flasteri, gaze...), što ne isključuje ni kesu sa spakovanim baletankama, kad baš prigusti. Ne podnosi najbolje narušavanje opšte lagodnosti, te ne trpi ništa što ne mora, što je „steže, žulja, pecka...“ Ni sintetičke materijale, iako joj se dopala bluza koja joj perfektno ističe dekolte. Neka hvala, ako će da joj sve presedne na kraju zbog alergije. Šta joj vrede pohotni muški pogledi zbog (samo) namontiranog izgleda, ako je njoj neudobno u sopstvenom telu? Ono je naš jedini sigurni posed, zar ne. Kako da se fokusira uopšte na „princa“ kada je ometa bol malog nožnog prsta?! Bez svih šest čula pobuđenih u „specijalnom“ trenutku, koji bi da memoriše kao the perfect, nema kompletnog hedonističkog užitka za kojim vapi. Sve što narušava prirodne tokove njoj ume ozbiljno da zasmeta, kao trunka u oku. Ako joj se ne pleše, nema šanse da je naterate. Osluškuje svoje telo šta joj govori, buni li se ili ne, i reaguje u skladu sa njegovim alarmima. Veruje da blista punim sjajem samo kada je potpuno zadovoljna sama sobom i da je kao takva (kakva god da je) najbolja i za drugog – kome želi u potpunosti da se preda. Da pruži najbolje parče sebe koje poseduje. Ovo je ona Dalijeva Venera – dok ne doživi ekstazu “I think I’m going to die from an overdose of satisfaction”, ništa nije uradila!

Venera u Biku će se teško opredeliti za plastičnu hirurgiju, bilo da joj fale punije usne ili grudi. Dovoljno pleni pažnju svojom iskonskom senzualnošću i erosom koji izbijaju iz nje... a toga je vrlo svesna. Level samopouzdanja je visok – samim tim nema ni potrebe za dokazivanjem. Ništa zarad aplauza žirija stada. Šetnja do kontejnera ili marketa može da protekne i sa udarila-me-struja kosom. Kako god izgledala, ova Venera ume sebe da iznese. Ako je zavučena u polumračni ćošak kafića, opet će kakav pogled baš tu da zaluta. Nije rada da bude poželjna samo zbog španskog zida (hrapav je na dodir, kao što je i puder gorak), te neretko odmerava ispred ogledala da nije možda previše doterana (što bi moglo da bude malo usiljeno) ili „obnažena“ pri prvom dejtu (ne bi baš da ostavi pogrešan utisak). Neretko je old fashioned u svakom smislu te reči, najpre po pogledu manira, ponašanja, vaspitanja. Za mnoge je, najverovatnije, vrlo staromodna i stidljiva. Ona bi da bude voljena najpre kao svoja suštinska priroda, zbog svih unutrašnjih lepota kojih ima u izobilju, iako ume da ih vešto prikriva. Nenametljivost je jedna od glavnih odlika jake Venere, te ona ne po(do)kazuje baš odmah sve što jeste, što ume, ima... Ko je zaista privučen njom, sam će otkriti pregršt talenata koje poseduje. Veruje da je vreme dobar pokazatelj, a strpljenjem je obdarena. Kao što ume da ga pruža, želi i da joj bude uzvraćeno. Požurivanje i siljenje mogu je samo odbiti. Ko treba da se zadrži u njenom životu – zadržaće se. Ne mora da preleće pešački prelaz na crveno. Postoji rizik da joj bar bude napisana „kazna“... Venera nije naivna, gospodo!

„Mi žene danas kažemo da nismo samo sredstva za uživanje (Venera), niti vetrokazi emocionalnih stanja, kojima u potpunosti gospodare naši menstrualni ciklusi (Mesec). Šta je sa našim sposobnostima, našom produktivnošću, našom inventivnošću, našom efikasnošću, sa našom brigom za održanje Života, našom spremnošću za posvećivanje, našom humanošću?“ Eleonor Bach

Ekonomija nije prioritet, težnja ili smisao života. Sindrom “uspešne poslovne žene” nije rado konzumirajući afrodizijak ove Venere, iako je veoma često prisutan kao atribut više, niti je uslov/merač za brak/ ljubav. Ne traži fiskalne račune i odobrenja za tuđe kreditne kartice. Novac cirkuliše kroz pregrade cvetnog moderno dizajniranog novčanika samo kao puko sredstvo za plaćanje. Ne kao antidepresiv, egoidentifikator ili merna jedinica za količinu lične sreće. Rado se troši. I na sebe i na druge. Bez škrtičarenja i žaljenja. Počev od pijace, gde ova Venera voli da zađe lišena elitističkog osećanja stida, jer avaj ide među običan trgovački narod. Opojni Chanel ostaviće trag njenog sazvežđa prohujalog među raskošnim šarenim tezgama. Ah ti „beneton“ koloriti sveže zelene salate i spanaća, rotkvica i pomorandža! Sa gracioznim dostojanstvenim držanjem jedne prave dame, ikone klasičnog stila, i velikodušnim osmehom na licu, ona će pristati na kilogram mladog kajmaka, umesto potrebnih 742 grama! Teško ćete je videti da se cenka. To je ona što neretko zaokružuje na poslednje dve nule, u tuđu korist. Ono što želi da dobije smatra da treba i da plati, čak i ako misli da je precenjeno. Ako joj je toliko već stalo da to dobije, onda i vredi te cene jer vredi same njene ŽELJE. Naravno, na nižim stupnjevima ove planetarne energije, žive i koristoljubljivi materijalisti. Lako ih je prepoznati, jer nisu skloni glumi. Ne zaboravite: Kir Janje su teške i na srcu, te ne očekujte od tvrdice izlive nežnosti ili kakva druga dobročinstva! Te vrste kompenzacija uglavnom nisu (ni astrološki) realne. Kao što nijedna stoprocentna Venera nikada nije Fema. Sterija, sa svojom egzaltiranom Venerom (VE0°PL), podvrgao je ruglu i pokondirene tikve...

Venera u Biku uživa u domaćinsko kulinarskim majstorijama, posebno poslastičarskim. Ko će toj čokoladnoj glazuri odoleti? Čije palačinke cure od Nutele da vam treba portikla? Ako ste u društvu voljene osobe, neće vam ni trebati portikla... if you know what I mean! Da, da – pornfood. A bez adekvatnog serviranja gurmanskog ručka ne može da prođe. Spoj estetike, kvaliteta i praktičnosti se podrazumeva. Ugođaj mora biti potpun! Vadi se poseban escajg i posuđe, specijalni stolnjaci koje je baka vezla sitno stino, zelene salvete... jer svaka prilika jeste prava, a Bik ume da bude maestralan ugostitelj. Uživa u stimulisanju tuđeg zadovoljstva, pa oblizuje kao mačor svoj omašćeni brk. Kako sebe mazi, tako i druge mazi. Kod njega se morate osećati kao kod svoje kuće (često i bolje), inače će opasno da se iznervira kada odete. Svih šest čula se mora probuditi, posebno njuškica, jer mirisi igraju presudnu ulogu. Nema ispijanja kafe, naročito ne nalik bućkurišu i s’ nogu, nikako u okrnjenoj šolji... a i aroma nam je sada nekako drugačija. Gustira se svaki gutljaj. Čemu žurba? Kada se odmara – ODMARA se. Oda počasti svih ovozemaljskim sladostrašćima! Hedonizam u svakom trenutku, u svakom obliku, gde god se može iscrpeti kakva lepota. Taman samo piljili u egzotične fotografije po tumblr-u.

Šumske gljive, miris bagrema, pupljenje trešnje... teško je poetizovati tako čudesne a skromne fenomene. Oni se ne objašnjavaju. U njima se sa strahopoštovanjem uživa. Venera u svom sedištu zna da je tajna svake iskonske lepote i vrednosti u njenoj nenametljivosti; u stidljivosti divlje ruže koja viri okružena koprivom. Mi smo ti koji posećujemo muzeje i galerije da bismo se divili slikama ili skulpturama, ne trče one za nama, zar ne. Pravoj lepoti se ipak dolazi „na noge“. A Venera u Biku ume da je prepozna, čak i tamo gde je naizgled nema, da joj se raduje i što je najvažnije da joj oda svoj duboki naklon. Čak i bumbaru koji svojom muzikalnošću pri nadletanju košnice inspiriše pčele radilice, ne bi li nam što pre umutile po nekakvim alhemijskim receptima lekoviti med. Ova Venerica jedva čeka da od njega smućka masku za lice, kao što se i olako izgubi u Lush radnjama i sličnim bakalnicama handmade kozmetike. Luda za kvalitetom, ali i industrijskim dizajnom. „Bakina tajna“ ambalaža... kako odoleti tim teglama? Ne, niko me nije platio da mu vršim marketing... samo pokušavam da vam približim, kroz sporadične detalje koji mi padaju na pamet, ovu Veneru.

Na proleće ćete je lako prepoznati. Ruke će joj biti pune saksijskog cveća, jer zna se kome buja sve što posadi. Srešćete je i u čuvenoj antikvarnici gde će tražiti unikatne kutije, porcelanske šolje ili srebrne svećnjake... U radnji slikarskog materijala ili donjeg veša gde ce pažljivo birati meku crnu čipku; u parfimerijama (parfem je njen pečat, nešto po čemu ćete je pamtiti); po izložbama, koncertima, pozorištima.... kafićima poput Bašte ili Amelije, ili nekim drugim no sa retro enterijerima, orijentalnim vajbom, prizvukom Bečke secesije (tipičnoj po motivima iz flore/faune, kovanom gvožđu u kombinaciji sa staklom). Čuvene Tifani lampe, Galeove vaze u obliku irisa od raznobojnog stakla, Lalikovi komadi nakita i posuđa od dragog kamenja, Morisove cvetne tapete sa lokvanjima... Možemo da nabrajamo do ujutru.

Stvaranje kreacije iz opipljive materije je utkano u ovoj Veneri kao poriv – i u tome je zaista simple the best. Bila to glina, farba, kamen ili hrana. Ona je talentovana umetnica (slikarka, vajarka, dizajnerka, operska pevačica...) ali ne samo po profesiji, već umeću življenja. Može vas podsetiti i na kolekcionara umetničkih tvorevina. Ponekad to doslovce i jeste, ili je neko u njenoj porodici. Film „How to Steal a Million“ (1966), možda ne tako poznat, je jedna od lepih prikaza Venere u Biku.

Detalji? – od  izuzetne važnosti, te njene odaje obiluju istim. Ručni radovi su joj fetiš i izuzetno ih ceni. Sve ono u čije je stvaranje  pre svega uložena ljubav! Duša mora da se uplete u kreaciji... a muzika je posebno dotiče. Često je nečija muza. Šansone Žorža Brela (Venera u Biku) bile su odraz ličnih i duboko emotivnih iskustava, a znamo da je tematika većine njegovih pesama: ljubav kao snaga koja sve pokreće. Vagnerova (Venera u Biku) čuvena opera, po mnogima najbolja ikada napisana, „Tristan i Izolda“ inspirisana je njegovom aferom sa Matildom Vezendonk (iako su osećanja bila uzajamna, nije poznato da je došlo do materijalizacije te ljubavi). „Živeti u umetnosti radi tvog radovanja – to je moj zadatak koji se usklađuje sa mojom prirodom, mojom orijentacijom, mojom celokupnom voljom – sa mojom ljubavi. Ja sam Tvoj! Evo, na taj način ćeš se kroz mene ponovo vratiti u život. Uprkos svim burama i nepovoljnim okolnostima ovde će biti okončan Tristan.“ – odlomak je jednog njegovog pisma Matildi.

Zato, Veneru u Biku će se pre oduševiti sitnica pažljivo odabrana i pripremana SAMO za nju, nego najskuplji komad zlata. Dovoljno je parče poezije ispisane zelenim mastilom i kaligrafskim pismom, po papiru koji ćete prsnuti puder notom... Venera u Biku ima puno stila, i na isti je slaba. Voli da poklanja i van kalendarskih datuma. Bar jedna bajadera za voljeno biće mora se naći u njenoj torbi. Uvek zna šta i kome. Baviće se vama dok ne pohvata fore i fazone, šta volite, šta ne... ostavljaće vam anonimne pošiljke ispred vrata stana i režirati filmske scene. Serendipity! A vama će ego da raste kao kvasac, pa će i drugari da bace oko na nju... Ne hvalite se previše gospodo – ako niste sigurni da ste na visini zadatka!

Ako biste ovu Veneru svakodnevno proučavali, primetili biste da joj nije svejedno ni u koji će restoran zagaziti, gde će otići na masažu, kod kog frizera... Njene teritorije su proverene, staze rano utabane, te ne voli da ih eksperimentalno menja. U ovoj inkarnaciji nema previše „lutanja“, što se odražava apsolutno na svim nivoima. Ona koristi tačno određenu maskaru, lak za nokte... jer joj baš ta trula višnja daje lični pečat! Zašto bi uopšte menjala isprobane marke koje joj savršeno odgovaraju? Zbog taloženja kozmetike koja će hvatati prašinu, ili da bi se pohvalila svojom bogatom škrinjom? Ako drugi nemaju sreće da ubodu iz cuga – ona i te kako ima. Zašto bi menjala boje, kada joj pastelni i zemljani tonovi savršeno prijanjaju uz ličnost? Njena ličnost je izgrađena na stabilnom temelju, čvrstim moralnim principima i individualnosti. Unikatnost je jedna od karakteristika, jer ne voli da bude uniformisana i ne pristaje na sve što društvo nameće kao trend, čega god se on ticao. 

Možete je čuti kako govori: MOJA šnajderka, MOJA frizerka, MOJA kozmetičarka… Jer odanost i posvećenost su dva omiljena pojma Venere u sedištu, konstantno prisutna i to vrlo praktično, kao i doza posesivnosti – odatle silne prisvojne zamenice. Ona VOLI ono što poseduje, NJENO je ono što voli. Venera u Biku voli da voli. Međutim, između pojmova posesivnosti i ljubomore postoji razlika, jer planeta u Biku je retko ljubomorna (sem ako nije u sklopu planeta koje to omogućavaju). Naleti besa i posesivnosti je brzo prođu, kako teži harmoniji i miru. Kada je emotivno povređena ume da bude nezgodna – setite se kako je burno odreagovao Ferdinad kad ga je ubola pčela. Bik ume da prašta, nije osvetoljubiv, ali neke stvari nikada ne mogu biti iste za njega kada shvati da niste ono što je mislio da jeste! Tesko ga je isprovocirati, jer čvrsto stoji na sve četiri noge i vrlo je samodisciplinovan. Trudi se da izbegne konflikt i ne pada olako u vatru. No, i gluma mu fantastično ide – setite se Zorana Radmilovića ili Nikole Simića, Bikova sa Venerom u Biku (Simić je imao i Marsa u Biku). Vešto prikriva svoje slabosti ili ono što ne želi da deli sa „javnošću“. Intimnost je uvek poželjna. On je iskren, ali vrlo obazriv kada je poverenje u pitanju. Ne, nije paranoičan da u svemu traga za teorijom zavere – to je prepustio svom komšiji preko puta (Škorpiji).



Iako je voljena i željena od strane mnogih muškaraca, koji potajno sanjare i uzdišu za njom, Venera u Biku strpljivo iščekuje svog Viteza. Prava Ljubav je smisao njenog postojanja na Zemlji. Primarna težnja. Prva jutarnja misao. Voli da porobljava svojim zagrljajima i poljupcima, ali ne bilo koga i ne bilo kako. Za nju nisu bofl ljubavi, polovni muškarci, emocije na kaščicu, posebno one sitne nežnosti nakon “odmrzavanja” iz zamrzivača (bljutavo!) po potrebi, u zavisnosti od “ovih ili onih situacija”. Bik ume da preteruje sa svojim megalomanskim apetitima, te ako ne može biti zadovoljen kako želi – bolje da ne bude nikako! Zato se i zalepi za Škorpiju, koja je ekstremna po istom pitanju. Veneri u sedištu ne fali tolerancije, no neko je može doživeti bahato ili arogantno. Zašto? Ta nije svima prihvatljivo da ona doslovce ZNA ŠTA ŽELI, šta joj je potrebno i da je uopšte u stanju to da sačeka. Ako ranjava muška srca odbijanjem – ne radi to iz sujete, niti umišljenosti „niko mi nije dovoljno dobar“. Ne. Naprosto, niste za nju – ona nije za vas. Njoj je to jasno, vama možda ipak nije. Ne ljutite se.

Iako je poznata po trajnosti i očuvanju odnosa, ogromnim potencijalima (s)trpljenja i vernosti – gde nema čistih i pravih emocija, jednog dana ni nje više biti neće. Iz patologija izlazi kad-tad. Nije sklona samoobmanjivanju i idealizacijama, ma koliko joj bilo teško da prihvati poraz ili gubitak. Povlači se na vreme kada shvati da put ne vodi nikuda – sem u jarak. A svesna je da to nije njeno mesto. U poslednjoj milisekundi, najkasnije, povlači ručnu. Treba se potom izolovati u pećini i preboleti svaki ožiljak. Oprostiti sebi, ali i drugima. Ponovo okopati ružičnjak, počupati korov, oterati krtice i pripremiti tlo za klicu nove nade, za NOVU ljubav, neku lepšu i bez malignih oboljenja. Jer šta god da je snašlo, Venera u Biku NE ODUSTAJE OD LJUBAVI! 

Geografija? Ko razmišlja o putovanjima (jer Jupiter je pod vladarstvom Venere u Biku do 5.jula), ako je u mogućnosti neka bira Prag (Sunce, Jupiter, Venera u Biku) ili nek’ bude još bahatiji, pa prošeta po Manhattan-u (Sunce u konjunkciji sa Venerom u Biku, Pluton u Biku).

Venera je u Biku do 5.jula, kada menja znak i ulazi u Blizance (01:11:24h). Njen tranzit najviše utiče na fiksne planete: Bikove, Lavove, Vodolije i Škorpije. Najviše će prijati zemljanim: Bikovima, Devicama i Jarčevima, ali i Ribama i Rakovima. 

Iako tranzit nije isto što i natalna pozicija, sada svi u manjoj/većoj meri „postajemo“ ova Venera. Na primer, uživamo više u hrani; kupujemo parfeme, imamo potrebu da iskazujemo svoju ljubav itd. Venera u Biku će praviti trigon sa Plutonom, pod kojim smo već, egzaktan tokom Mladog Meseca u Raku (24.juna), ali o tome ćemo posebno.



Poznati sa Venerom u Biku: Sarah Vaughan, Ella Fitzgerald, James Brown, Charles Mingus, Muddy Watters, Jacques Brel, Sergei Rachmaninoff, Richard Wagner,  Franz J. Haydn, Al Green, Joe Cocker, Paul McCartney, Prince, Eric Clepton, Peggy Lee, Andrei Tarkovsky, Walt Whitman, Paul Verlaine, Tagore, Samuel Beckett, William Butler Yeats, Thomas Mann, Erich Fromm, Karl Marx, Ludwig Wittgenstein, Tennessee Williams, Bertrand Russell, Jean-Paul Sartre, Che Guevara, Claudia Cardinale, Gary Cooper, Ryan O’Neal, Ann Marget, Lea Seydoux, Marlon Brando, Charlie Chaplin, Johnny Depp, Juliette Binoche, Diana (Princess of Wales), Gustave Courbet, Leonardo da Vinci, Salvador Dali, Jean Cocteau, Armand Peugeot, Guccio Gucci, Tommy Hilfiger,...



CONVERSATION

2 comments:

  1. Volim kako pišeš. Pretpostavljam da je ova moja Apostrofija (u škorpiji)?! Namirišem bika na kilometar ;)

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Don't forget: sharing is caring!